وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

صاحبی تاکید کرد: این تفسیر به حق یکی از خواندنی‌ترین کتب در میان تفاسیر موضوعی جدید است و در میان کارهای فاخر قرن اخیر در حوزه علوم قرآن و تفسیر برجسته و خوب بوده است.

دبیر علمی همایش بزرگداشت آیت‌الله آصفی بیان کرد: این تفسیر در کشورهای عربی مخاطبان فراوانی داشته و دارد و رساله‌های علمی بسیاری از این تفسیر ماخوذ شده است.

وی افزود: این تفسیر در 14 جلد به عربی منتشر شده که دبیرخانه همایش آن را تلخیص و در هفت جلد به عربی و 5 جلد به فارسی با عنوان «در آئینه وحی» منتشر کرده است که در روز همایش از آن رونمایی شد.

برخی موضوعات در تفسیر «فی رحاب القرآن»

صاحبی عنوان کرد: شناخت، ایثار، آرامش، گشایش، مبانی رشد، سنت تعمیم به خصوص در فلسفه تاریخ از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته و به ویژه درباره آیه تطهیر تحقیق مستوفایی انجام داده است.

وی افزود: مسئله‌محوری و توجه به مسایل دنیای معاصر و روز که جوامع اسلامی به آن مبتلابه هستند از جمله برجستگی‌های این تفسیر است که سعی کرده موضوعات را به جامعه عرضه و پاسخ آن را از قرآن دریافت کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله آصفی به تفسیر قرآن و تبیین معارف قرآنی برای نسل معاصر توجه زیادی داشته است گفت: پرداختن به قرآن در سطوح مختلف نیازها، یک ضرورت جدی است و اگر  صاحبنظران این عرصه هر کدام به سهم خویش بخشی از کرسی‌های تدریس خود را به تفسیر اختصاص دهند، بسیاری از معضلات و مسائل جامعه حل خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی