وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

محمد جواد صاحبی: از نگارش کتابی با عنوان «جنبش‌های فکری و دینی در جهان معاصر اسلامی» خبر داد و گفت: این اثر به زودی برای چاپ به ناشر سپرده می‌شود.


محمدجواد صاحبی، نویسنده و دین‌پژوه کشورمان در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)درباره آخرین اثر در دست نگارش خود گفت: در حال حاضر یک اثر پرحجم در دست نگارش دارم که حاصل سالیان طولانی کارم است و امیدوارم به زودی عرضه شود.

وی افزود: عنوان این کتاب «جنبش‌های فکری و دینی در جهان معاصر اسلامی» است که کار بسیار پرحجمی است و جلد نخست آن نزدیک به هزار صفحه بوده که به زودی آماده چاپ می‌شود.

صاحبی ادامه داد: ممکن است این کتاب دو جلد با همین حجم باشد که جلد نخست آن در مرحله حروف‌چینی است و به زودی زیر چاپ می‌رود و نگارش جلد دوم نیز در دست انجام است و امیدوارم سال آینده به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به اینکه دوره معاصر مربوط به چه سال‌هایی می‌شود، عنوان کرد: دوره معاصر از نظر ما با آغاز قرن 19 آغاز می‌شود و تاکنون نیز ادامه دارد؛ از این رو در این اثر به جنبش‌های فکری و دینی از قرن نوزدهم تاکنون پرداخته شده است.

این پژوهشگر درباره ناشر این اثر نیز بیان کرد: دو ناشر تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند، اما هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ام.

نظرات  (۱)

  • غلامرضا نصراللهی
  • جناب استاد صاحبی

    سلام علیکم.

    من از شماره های اولیه تا آخرین شماره از خوانندگان کیهان اندیشه بودم و بسیار از مقالات آن بهره بردم. شما لطف کردید و برخی مقالات مرا در این مجله وزین چاپ کردید. مجله ارزشمندی که بدون حاشیه و جنجال و سیاسی کاری و بدون گرایش و تعصب خاصی در عرصه علوم دینی و فلسفه و ادبیات و عرفان مقالاتی عمیق و تحقیقی از اساتید و محققان و حتی مراجع و دانشگاهیان درجه اول کشور  داشت و پلی بود بین علوم سنتی و جدید.و ما در هر شماره از قلم شیوای  شما نقدهای منطقی و دلسوزانه درباره مشکلات فرهنگی و آموزشی کشور را می خواندیم.تعطیلی کیهان اندیشه همیشه مایه ی افسوس و حسرتی بزرگ است. هر چند خیلی خوب شد که تعطیل شد و به سرنوشت تلخ کیهان افرهنگی  مواجه نشد.

    کیهان فرهنگی که روزی مجموعه ای  ارزشمند از  مقالات اساتید و محققان  درجه اول کشور بود با تغییر مدیران آن ،  افت کیفیت مطالب ، جناحی و تعصب آلود شدن مطالب و عدم همکاری اغلب فرهیختگان و  اساتید حوزه و دانشگاه باعث ریزش شدید مخاطب شد و تیراژ را طوری پایین کشید که ماهنامه تبدیل به فصلنامه شد و باز هم کم تیراژ و تنها زنده با سرم کمک های دولتی!

    من بابت آن سال ها از شما تشکر می کنم و سلامتی شما را از خدای مهربان آرزو دارم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی