وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

انتشار کتاب تفسیر تاریخ عاشورا

دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تفسیر تاریخ عاشورا» تألیف محمدجواد صاحبی، عضو شورای علمی پژوهشکده تاریخ و سیره پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

مؤلف این اثر، با تکیه بر اسناد تاریخی و با رویکردی تحلیلی به موضوعاتی نظیر تحولات فرهنگی اجتماعی جامعه قبل از حادثه عاشورا، حوادث رخ داده در دل این واقعه، رفتارهای طرفین و … پرداخته است.

عاشورا حادثۀ بسیار بزرگی بود که سیمای دو جبهۀ حق و باطل را برای همیشه در پیش‌رویِ آدمیان نهاد و آنان را به داوری و انتخاب فراخواند. این نقطۀ برجستۀ تاریخ، اندیشوران و پژوهش‌گران را هم به واکاوی و تأمل واداشت و چرایی وقوع، زمینه‌ها، نتایج و نقش‌آفرینان آن را به بحث و بررسی گذاشتند و آثار فراوانی در این زمینه نگاشته شد.

نویسنده کتاب حاضر نیز که سال‌ها در این‌باره اندیشه و پژوهش کرده، ابتدا دو اثر تحقیقی نگاشت: یکی «مقتل‌الشمس» و دیگری «تفسیر تاریخ سرخ». اینک پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، در آن کتاب‌ها، نظری دوباره انداخته و افزون بر بررسی و تحلیلِ پیداییِ بستری که سبب تغییراتِ فرهنگی و اجتماعی در جامعۀ اسلامی آن دوران گردیده، آموزه‌ها و عبرت‌های فراوانی را هم به آن‌ها پیوست کرده است.

این کتاب در قطع رقعی، ۵۱۲ صفحه و شمارگان ۱۱۵۰ نسخه و با قیمت ۴۴هزار تومان به همت بوستان کتاب، منتشر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی