وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

رونمایی از سایت کنگره آیت‌الله آصفی در قم

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷ ب.ظ

رونمایی از سایت کنگره آیت‌الله آصفی در قم

مراسم رونمایی از سایت کنگره آیت‌الله آصفی با حضور
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و محمد جواد صاحبی دبیر علمی کنگره و دست‌اندرکاران این کنگره و جمعی از خبرنگاران در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم با تأکید بر این که تمام قشرهای جامعه نیاز به الگویی که موجب رشد و بالندگی آنان شود
دارند، افزود: در میان شخصیت‌های نمونه که می‌توانند به عنوان الگو برای جوانان و به ویژه طلاب جوان باشند، آیت‌الله آصفی از شخصیت‌های نمونه حی و زنده‌اند که در عرصه‌های مختلف به صورت شایسته حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به مقام علمی و فکری آیت‌الله آصفی افزود: آیت‌الله آصفی از سن بیست سالگی دست به قلم بود و در حوزه‌های متنوعی از علوم و معارف اسلامی اثر آفرید. بصیرت ایشان نسبت به ابعاد مختلف جوامع اسلامی مثال زدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی تواضع و زهد را از صفات فردی آیت‌الله آصفی دانست و گفت: شخصیت تاریخ سازی همچون ایشان نسبت به عناوین حوزوی و اجتماعی بی تعلق بود و با این که ارتباطات گسترده‌ای در عراق و ایران با علما و اندیشمندان داشت، درعین حال فردی متواضع بود. آیت‌الله آصفی را می‌توان یک الگوی تمام عیار نامید.

وی تقدیر از شخصیت بی نظیر آیت‌الله آصفی را وظیفه دانست و بیان کرد: اقداماتی قبل از برگزاری این کنگره انجام گرفته است و رونمایی از سایت یکی از کارهایی است که در چارچوب این کنگره انجام می‌پذیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی ـ تبلیغاتی دفتر تبلیغات اسلامی با تشکر از دست اندرکاران و مجریان کنگره آیت‌الله آصفی اعلام کرد: تلاش مجموعه بر این است که کنگره اوایل مهر امسال برگزار شود.

محمد جواد صاحبی دبیر علمی کنگره نیز با اشاره به اهم فعالیت‌های صورت گرفته قبل از برگزاری کنگره آیت‌الله آصفی افزود: 200 اثر از آثار علامه آصفی جمع‌آوری شده که از عراق به ایران منتقل شده است و مرکز احیای میراث اسلامی وظیفه تدوین و تصحیح این آثار را برعهده داشت. این مجموعه در دو بخش عربی و فارسی در آستانه کنگره آماده نشر می‌شود که شامل مباحث فقهی، کلامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

او تلخیص و بازنگاری برخی آثار ایشان از دیگر فعالیت‌های پیش از کنگره اعلام کرد و گفت: کتاب مستقلی در حال تدوین است که در آن به اندیشه سیاسی آیت‌الله آصفی پرداخته شده است و همزمان با برگزاری کنگره ارائه خواهد شد.

دبیر علمی کنگره آیت‌الله آصفی افزود: در بخش اطلاع رسانی کنگره به همراه خبرنامه مکتوب، سایت کنگره علامه آصفی نیز آماده بهره‌برداری است که شامل اطلاعات فردی و شخصیتی، مقالات و برخی آثار آیت‌الله آصفی است. این سایت به آدرس www.al-asefi.com در دسترس کاربران اینترنتی قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی