وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

آیت الله نوری همدانی: در ماه محرم بر ابعاد حماسه آفرینی و ظلم ستیزی حادثه عاشورا تاکید شود

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم گفت: در ماه محرم خطیبان و مداحان باید ابعاد حماسه آفرینی، شجاعت، شهامت و ظلم ستیزی امام حسین (ع) و یاران ایشان را برای مردم بیان کنند.

 وی روز پنج شنبه در دیدار اعضای کنگره علامه بلاغی و جمعی ازافسران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشوراظهار داشت: متاسفانه بیشتر نگرش هایی که در حادثه کربلا بازگو شده از سوی افراد کم سواد بوده و فقط مسایل اسارت و مظلومیت خاندان سیدالشهدا (ع) بیان می شود.

وی با بیان اینکه اشعار محتشم کاشانی فقط جنبه مظلومیت جریان کربلا را بیان کرده است، افزود: این اشعار خوب، اما جنبه حماسی کربلا و پرورش افکار در راه مبارزه با ظلم و ستم را مسکوت گذاشته است.

آیت الله نوری اظهار داشت: در ماه محرم باید اشعاری مانند شعرهای "دعبل" و "کمیل" که مورد تشویق ائمه اطهار(ع) نیز بوده اند و روح غیرت و شهامت را در جامعه ترویج می کنند، بیان شود.

وی گفت: ملت ایران درعرصه های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته وهیاهوی استکبار را شناخته و فریب مکرهای آنان را نخواهند خورد.

آیت الله نوری اظهار داشت: قلدرمآبی و زیاده خواهی های استکبار همیشه در طول تاریخ وجود داشته و در هر زمانی به شکلی بروز می یابد.

وی علت مخالفت آمریکا با دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی هسته ای را ترس آنان از قدرت یافتن اسلام دانست.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ، رشد وبالندگی مردم همیشه مورد توجه دین اسلام بوده و اسلام بر آموختن علوم گوناگون تاکید داشته است.

وی درادامه از مرحوم علامه بلاغی بعنوان عالمی متواضع و اندیشمندی نام برد که هم در زمان اشغال عراق توسط انگلیس در جبهه جنگ حضور داشت و هم با تالیف کتاب های مختلف در رشد علمی جهان اسلام و آگاهی و دانایی مردم نقش بسزایی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ امثال علامه بلاغی زیاد بوده اند، گفت: مطالعه زندگی عالمان و دانشمندان بزرگ در رشد فکری مسلمانان موثر است.

آیت الله نوری افزود: دنیای امروز از لحاظ علمی وامدار جهان اسلام و اندیشمندان بزرگ اسلام می باشد.

محمدجواد صاحبی، دبیر علمی کنگره علامه جواد بلاغی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این کنگره بیان کرد.

علامه جواد بلاغی از علمای برجسته نجف (عراق) بود که در سال‪۱۳۵۵ ه.ق. درگذشت که کنگره بررسی آثار وی اواخر سال جاری در قم برگزار می شود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی