وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها
خاطرات محمدجواد صاحبی در کشاکش سیاست و فرهنگ
موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» تدوین حجت‌الله علیمحمدی را منتشر کرد.

 ثبت و ضبط اسناد، مدارک و خاطرات افراد و گروه‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند و در تثبیت و استمرار آن کوشیدند، اهمیت فراوانی دارد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این راستا و با هدف تبیین و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، به جمع‌آوری و تدوین خاطرات و اسناد بسیاری از مبارزان و خادمان انقلاب اسلامی اقدام کرده است.

 این موسسه در جدیدترین اثر خود کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» تدوین حجت‌الله علی‌محمدی را منتشر کرده است.

 محمدجواد صاحبی، از مبارزان جوان دوران انقلاب است که در حوادث پیش و پس از آن، نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» در پنج فصل به مجموعه خاطرات وی می‌پردازد.

 فصل نخست، به زندگینامه، خانواده و تحصیلات راوی اختصاص دارد. در فصل دوم با عنوان «درباره‌ قبل از پیروزی» از وقایع و حوادث و شخصیت‌ها در پیش از انقلاب سخن به میان آمده است.

 وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و انتشاراتی راوی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فصل سوم گنجانده شده است. صاحبی در فصل چهارم از حضورش در موسسه‌ کیهان، مدیریتش بر کیهان اندیشه و ارتباط با اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی می‌گوید. فصل پایانی نیز به آثار و فعالیت‌های علمی وی در قالب برگزاری کنگره‌ها اختصاص دارد.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی